Tuesday, April 21, 2009

PESTA BUKU 2009

Pesta Buku 2009 bermula 17 April tapi kami berkesempatan pergi pada hari Sabtu nak bawa budak-budak sekali. Amboi bukan main seronok Kakcik maklumlah nak jumpa menulis pujaan hati Ain Maisarah. Kakcik boleh menangis semata-mata kerana tak dapat tandatangan Ain Maisarah sebab terlalu ramai orang. Tapi aku beritahu dia “yang nak nangis tu apa pasal, pergi jelah berbaris bukan nak balik lagi. Abah ibu pun tak puas round lagi.” Dia pun pergi sementara kami terus ronda-ronda mencari buku yang berkenan di hati. Seketika kemudian dia datang jumpa kita orang dengan muka yang manis maklumlah dah dapat tandatangan dan siap bergambar lagi. Pada Ain Maisarah jika anda terbaca blog ini, itulah penangan awak kalau tak alamat menangis dan tak dapat tidurlah anak aku sorang ni.

Sementara aku pula dapat bertemu dengan ketiga-tiga penulis kegemaran ku iaitu Aina Emir, Mimie Afinie dan Norhayati Berahim. Aina Emir dengan bukunya “Matahariku”, Mimie dengan “Bila Dah Suka” dan Norhayati Berahim dengan “Setiap Jumaat”. Buku Mimie ku baca sampai ke pagi, siap tak tidur. Nasib baik esoknya hari Ahad, kalau tak mengantuklah bawa kereta menghantar dan menjemput anak-anak ke sekolah.
Bersama Aina Emir dan Mimie Afinie



Norhayati Berahim duduk dan berbaju coklat.



Yang duduk tu Lily Haslina Nasir penulis "Aku Ada Kamu"


Buku-buku yang dibeli di Pesta Buku 2009

3 comments:

~RaIn 'n' StAr~ said...

apa ni cter kan org kcik nangis..

malu ar..

SUE ALAN said...

hai memang betul pun tahu lak malu ya.....

Faihah said...

kak cik nangis ke???? tp dpt jgk kan...