Wednesday, November 4, 2009

KAIN SEPERAH BATIK

Masa dulu-dulu selalu kita lihat dibentangkan kain seperah sewaktu menjamu tetamu dengan makanan dan minuman. Yalah waktu tu kita hanya duduk bersila di bawah tidak duduk di kerusi makan. Ini mengimbau kembali kenangan sewaktu arwah bapak selalu membawa aku menziarahi kawan-kawannya yang tinggal di kampung. Seingat aku waktu itu aku tinggal di Sungkai. Kini aku dalam proses mengumpul kain seperah batik sebagai koleksi ditambah pula aku selalu menghidang makanan di bawah sahaja tidak di meja makan. Sewaktu aku melawat Langkawi pada bulan Jun 2009 yang lalu aku mencari seperah ini di Langkawi Craft Complex. Dapatlah 2 helai sahaja itu pun last kopek, tiada pilihan langsung.

Seperah Batik

1 comment:

Unknown said...

SALAM..SY NK BELI KAIN SEPERAH NIE MCAM MNE YEE??