Wednesday, November 26, 2008

DEMAM

26/11/2008
Bangun pagi tapak kaki terasa sakit. Aku urut-urut tapak kaki tu, rasanya macam sakit gout je. Selepas hantar abah ke stesyen komuter, badan terasa sengal especially kat sendi-sendi. Sampai rumah aku pun tidur le….tapi tiba-tiba teringat aku perlu masak untuk nenek. Bergegas aku turun ke dapur masak nasi dan goreng ayam je. Lauk untuk kami aku tak sempat masak. Badan rasa sakit. Ajak kakak , minta dia je naik rumah nenek hantar nasi.
Dari rumah nenek singgah kedai beli lauk sikit.
Sampai rumah bagi tahu kakak, “ibu dah tak larat kak pandai-pandailah korang”. Aku pun masuk bilik telan panadol dan baring. Nak tidur mata tak mahu lelap semua sendi rasa sakit, ngilu dan bisa, sampai petang badan terasa panas sikit.
Lewat petang kakak hantar minuman dan cucur bilis ke bilik.
Dia kata “minum le bu”. Saat itu terasa begitu sebak dan airmata terasa nak mengalir. Dalam hati berkata “ada juga anak aku yang prihatin ketika aku demam begini.” Thank you so much kakak, for everytime ibu demam you never fail to sent me food and drinks.
Minuman dan makanan yang kakak sediakan.

2 comments:

puteridd said...

alahai wan cu....siannye...klu makcik zahrah takde, puteri kan ada...hehehe

Abdul said...

kakak,abang pun demam..
nak camtu gak